söndag, oktober 10, 2010

Award? Till mig? Oopsie daisies!


Mina kära vänner, här har jag arbetat hela helgen i mitt anletes svett (dvs delegerat arbetsuppgifter) med att förflytta mitt värdefulla bohag till den eländiga kvinnan i mitt liv. Denna krävande bedrift tarvar förvisso ett helt eget inlägg (eller 7) i sig, men när jag nu sätter mig vid datorn för första gången på dagar så ser jag till min rodnande glädje att jag blivit med award!

Detta från ingen mindre än den outtröttliga debattamasonen och praktkvinnan Ailas.
Jag bugar mig djupt och tackar underdånigast för äran!

Vad ska jag nu ta mig till med denna utmärkelse?
Låt oss se, så här ser den ut:


award

Tjusigt värre och mycket Alfahannig i sin framtoning, eller hur?
Nå, med utmärkelsen följer också en motprestation som går ut på att jag ska nämna 3 saker som ligger mig varmt om hjärtat. Det får bli stundens ingivelse som får styra mina val denna gång:

1. Att ingen av mina närmaste dör före mig.

2. Sex.

3. Jag har här svårt att välja mellan författande och antikviteter.....jag väljer Led Zeppelin.


Efter en kort stunds njutande av utmärkelsen, ska jag nu skicka den vidare till 5 andra bloggare som jag tycker borde ha en sådan. Här följer de:

En sann humanist och djup tänkare som dessutom råkar vara beväpnad med en ödmjukt komisk ådra och en riktigt vass penna. Missa inte!

En frejdig kvinna som blandar och ger i alla tänkbara ämnen, alltid lika finurlig och hjärtligt underhållande.

Skarp iakttagare av omvärldens eskalerande tossigheter, stora som små. Arg och glad om vartannat, men aldrig långtråkig.

Fantastiska Elin som vet att plocka fram de små ögonblicken och visa hur stora de egentligen är så att vi andra, mindre begåvade också kan förstå. Glädje, sorg, allvar och fånigheter i en himmelsk blandning.

Vår ende sanne viking i bloggbruset. Käre Peter är inte en människa, han är en naturkraft. I sanning oumberlig:)

Det ska bli ytterst spännande att se hur dessa "awarder" tas emot, jag har nämligen en känsla av att flertalet av mottagarna vanligtvis inte befattar sig med dem. 

Många fantastiska bloggare vill jag förstås lägga till utöver dessa, men det spar jag till en annan gång.

Kram på er!

5 kommentarer:

RoSt sa...

Man bugar och ni... f´låt, bockar...

Hedrad... kort sagt hedrad!! =)

Tove Kungsholmen sa...

Stort tack för awarden, riktigt kul "experiment". Har bestämt mig för hur jag ska lösa det, du får se imorgon!

Jättefin beskrivning av min blogg, stort tack för den snarare!

Alfahannen sa...

RoSt:
Nig du om du vill, awarden har ju ändå en viss slagsida åt det feminina;)

Tove:
Väl bekomme, det ska bli kul att se din lösning:)

Elin Damberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin Damberg sa...

Jag borde rodna klädsamt, men jag bara skrattar och skickar ohämmade mongopussar!!! TACK. Motiveringen sparar jag nära, nära.

Du har naturligtvis - hehehe - rätt i dina intuitiva antaganden. Men jag vet precis hur jag ska lösa det - har bara inte hunnit.

Tack igen, bäste Alfis. Och välkommen tillbaka, för tusan bövelen!!

:-D