torsdag, oktober 15, 2009

Fågel? Flygplan? Nej, tutsier!

Jag tvingas konstatera att vi är ett bortklemat släkte.

I dagens DN kan man läsa om hur aboriginerna för tusentals år sedan sprang fortare än Usain Bolt, de afrikanska tutsierna hoppade högre än Sotomayor och de neanderthalska kvinnorna hade, om de tränat, sett ut som Arnold Schwarzenegger gjorde i sin glans dagar.




"När jag spänner armen på just detta vis kan ni se konturerna av Österrike på min axel."



Men...å andra sidan kan vi ju ståta med andra färdigheter.

Jag skulle vilja se den neanderthalare som kan zappa med digitalboxens fjärrkontroll snabbare än min dotter Matilda. Sitter vi framför TV'n när hon sätter igång hinner jag knappt uppfatta vad som visas på respektive kanal. Hon hinner både se, bedöma och avfärda inom en nanosekund...

Jag skulle också vilja se den urtida aborigintumme som klarar av att SMS:a med samma precision och hastighet som dagens ungdomars.

Det här är viktiga saker, förstår ni.




"Usain Bolt? Äh, vi brukar kalla honom Snigeln."

AB

Inga kommentarer: