onsdag, maj 05, 2010

Gammal bloggmat

Jag sitter här och tittar igenom en del av de gamla inläggen från förra året...och stötte på denna lilla anekdot ifrån den lilla mistluren.

Jag citerar:

"Senare på kvällen när jag skulle lägga Ella tittade hon allvarligt på mig och sa;

-DET ÄR SYND OM LISAS FARFAR!
-Öhh, jaså, sa jag och hade ingen aning om vem hon pratade om, kanske någon i förskolan.
-Varför då?
-JO, FÖR HAN SKULLE DUSCHA OCH DRICKA KAFFE OCH DÅ BÖRJADE DET BRINNA I HANS SNOPP FÖR HAN TÅL INTE NÖTTER!"

Jag förstod det inte då....och jag förstår det inte nu heller:)

5 kommentarer:

Monique sa...

Men det där var väl onödigt. Trodde du skulle komma med upplösningen till en invecklad historia. Hmpf. Stryk borde du få!

Gafflan sa...

Hahaha...nä, jag fattar heller ingenting. Men med saker som hoppar ur barnamunnar kan det ju vara så.
Kram

Anonym sa...

hej. detta har inte med saken att göra. men jag har försökt att hitta dig då jag köpt en film av dig på tradera. då mina mail har försvunnit så kan jag inte avsluta affären och göra inbetalningen. din mailadress saknas i din profil. Mvh Jade70

Västgötskan sa...

Ha ha! Eh... Tror det är en av livets meningar; man SKA inte alltid förstå sina (eller andras) barn! :-D

Men i detta fallet måste jag erkänna att det hade varit jädrigt intressant att få reda på förklaringen.

Alfahannen sa...

Monique:
Äsch, det vet du väl att alla kvinnor (stora som små) inte är annat än levande gåtor hela högen. Att försöka förstå sig på er renderar mig bara huvudvärk och gnisslande tänder :)

Gafflan:
Men man funderar verkligen, eller hur?
Kram tillbaka.

Jade70:
Det löser vi fint, förstår du. Jag skriver dig.

Västgötskan:
Mycket intrigerande, visst är det ;)