lördag, december 05, 2009

Lilla Mondegreen-prinsessan...

Hallå igen, gott folk!

Mina långa krönikor lyser med sin frånvaro för tillfället, men istället låter jag er njuta av min yngsta dotters framfart i våra hjärtan.

Nu har flickebarnet även skapat en helt egen Mondegreen också (feltolkad sångtext). Om ni råkar vara nya läsare till denna anspråkslösa ursäkt till blogg, kan jag med glädje dirigera er till ett synnerligen nöjsamt inlägg av undertecknad, "Ursäkta mig medan jag kysser den här killen". I detta inlägg förklarar jag fenomenet Mondegreen mer grundligt.

Med detta sagt (eller skrivet..), åter till Ella!

Tidigare ikväll hörde vi henne tralla på en sång i bakgrunden. Musikaliskt bevandrade som vi är, konstaterade Monique och jag att den aktuella trudelutten var "Sex Bomb" med Tom Jones. Däremot lät inte texten riktigt rätt.

Vi hyssjade på varann och smög närmare för att lyssna på tösabiten som bäddade ner ett gäng dockor medan hon trallade för dem.

När vi kommit tillräckligt nära kunde vi höra, och minsann, hade hon inte lyckats smyga in en smula diskbänksrealism i texten;

-6 BARN, 6 BARN, JAG HAR 6 BAAARN!! DOOBEDOOBEDOOBEDOOBEDOOBEDOOBEDOOO!!

Ska jag bli orolig?

Inte lätt att skriva ner dessa rader, de 2 äldsta döttrarna har drabbats av AC/DC-fnatt och spelar Highway to hell, medan de dansar polka.

Tinnitusen....ajajaj...


"6 barn, 6 barn, JAG har 6 barn!!"

2 kommentarer:

evelien sa...

Whahahahahahahahahahah

B i t t e sa...

Tror inte du behöver oroa dig så länge hon har den ordföljden. Även ofarligt med 6 barn, sexbomb kanske kan vara liiite värre att klara av? ;-)