torsdag, december 31, 2009

Svänska Båkstäver igän!!

Hej och hallå, gott folk!

Jag har smugit iväg med min laptop till en intet ont anande svåger, som nu får ställa upp med internetanslutning i bloggandets heliga namn, amen.

Därav dessa underbara lokala vokaler återigen:)

Det är nyårsafton, och jag lovar att grannskapets snorungar redan under en vecka smällt upp ca 3 miljoner i smällare i diverse kalibrar.
Euro alltså.
Makalöst.

Men så är detta med fyrverkerier i praktiken en helig sak i detta platta land. Moniques bror Ivo (han med internetanslutningen) frågade mig om vi brukar köpa mycket fyrverkerier inför nyårsafton. Jag svarade honom ärligt att det aldrig skulle falla mig in att göra, snål smålänning som jag är.

I samma ögonblick jag sade det upphörde all annan aktivitet bland nederländarna i rummet. Alla tittade på mig med glasartade ögon och med stor misstro i anletsdragen.

Att inte köpa fyrverkerier är tydligen likställt med högförräderi, och jag fick lova att köpa åtminstone 1 raket till nästa år...



Min hatt väcker uppståndelse och kalabalik var jag än drar fram. Häromdagen blev jag uppmärksammad av 3 alkoholister som stod och frös utanför en butik. De fick syn på mig och började simultant att sjunga någon perverterad vilda västernsång. Jag log mot dem och låtsades dra mina 2 puffror och skjuta. Då log de allihop, och det visade sig att de faktiskt kunde ståta med ca 5 tänder....tillsammans!


"Jag brukar extraknäcka som biljettklippare på Flentåget."





Ha nu en härlig afton allihop, och GOTT NYTT ÅR!

Jag skriver så snart jag kan igen.


P.s
Lilla Blå:
Jag följde ditt råd och införskaffade ett gäng poffertjes. Fantastiska!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Gott Nytt År till dig oxå!
Kramar.

Västgötskan sa...

Gott nytt år! Hoppas du "överlevde" kvällen, trots bristen av överenskommelser vad gällde raketerna

(PS. Jag håller med. Köper eller inga smällare). :-)

Emelie sa...

Gott nytt år!
Saknar dig en massa!!! Kom hem med massor av presenter till mig är du snäll:D Har jag förresten nämnt att jag har fått jobb? Glömde säga det på telefonen idag, jag har fått jobb på Lek o hobby:D Kanske inte det bästa, men det är ju alltid nåt! Jag ska vara med och kolla i två veckor nu (utan lön!!!!:O:O) och sen blir jag anställd den 15/1, BRA VA!?

Ha det bra! Puss puss

oumberligating sa...

Intressant det här att vi "googlade" och snodde samma bild samtidigt!
Om det är bra eller dåligt vet jag inte! (ler)!
God Fortsättning och hela köret!
Kram ifrån Peter!