fredag, februari 20, 2009

All vår början bliver svår....

Nå, hur börjar man nu då?

Utökad beskrivning om vem jag är:
Ur-smålänning född ca 3 veckor efter omläggningen till högertrafik i Sverige (gräsligt länge sedan).

Allmänbildad men svårt disträ.

Försöker upprätthålla rollen som mansgris men har ett blödigt hjärta som ständigt lägger krokben för den livsstilen.

Far till 4 tjejer (18, 15, 11, och 6), särbo med en fantastisk kvinna som i sin tur har 17-årig dotter och tillsammans har vi en katt av modell Maine Coon....en honkatt......inte underligt att Alfahanne-mentaliteten ständigt utsätts för prövningar.

Arbetar som IT-koordinator på ett av våra lastbilsföretag (säger inte vad det heter men det börjar på S och slutar på cania).

Klarar inte av att titta på skräckfilmer eftersom jag lever mig in i det för mycket....är överhuvudtaget den som ropar "Gå inte in där!" och liknande på framför TV'n (inte heller bra för min mansgris-image).

Kommer att skriva om saker jag upplever och vill reflektera över; Familj, arbete, vänner, politik, njutningar, förfäran, musik, film. Allt möjligt helt enkelt.

Kommentarer, både medhåll och mothugg, är varmt välkomna och min tanke är att lämna inlägg dagligen. Har tänkt mig en ganska allmän inriktning nu till en början men är öppen för vart detta för mig.

Välkomna!

För övrigt anser jag att Led Zeppelin borde turnera.