söndag, februari 22, 2009

Tumlaren - människans värsta fiende

Sent omsider skriver jag dagens inlägg. Trilskande tvättmaskiner och strumpätande tumlare kan få den mest förhärdade gangster att bryta ihop och kvidande lägga sig i fosterställning.

Fullkomligt obegripligt att jag varenda gång går ner till tvättstugan med ett visst antal strumpor och kommer tillbaka med ett annat antal. Ibland har jag till och med fler med mig hem!!

Förmodligen var den människa som uppfann tumlaren en strumphatare med synnerligen väl utvecklat sinne för sadism.....tumlaren verkar designad för att svälja vissa strumpor, idissla dem ett par dagar för att slutligen slumpmässigt spotta ut dem igen. Har jag då tur är det mina eller barnens strumpor jag får med mig.

En gång saknade jag minstingens ena strumpa, men i gengäld hittade jag ett enormt missfoster till socka (storlek 52), troligen tillverkad före 1:a världskriget. Misstänker starkt att den egentligen tillhör min granne, en 2-meters kraftkarl på våningen över.....kanske han fick Ellas strumpa i utbyte av den "generösa" tumlaren. Blev lite full i skratt när jag såg bilden framför mig av den store grannen som försöker kränga på sig en rosa strumpa med Barbapapa-motiv i storlek 28....

Nå, tvättkampen är över för denna gång och jag kom tämligen helskinnad ifrån upplevelsen, minus några skrapsår och en ömmande tumme. Det kunde slutat värre....mycket värre;)

För övrigt anser jag att söndagar är underskattade.