lördag, oktober 31, 2009

Heta vinklar!!

Läser i DN att ett trendbrott kan skönjas vad gäller övernaturliga väsens popularitet i media.
I artikeln nämns änglar som dagens hetaste bok- och filmobjekt. Jag tycker dock att påståendet i artikelns ingress på startsidan (se bild och markering) är mycket intressantare och framför allt roligare.
Ja, det här med vinklar är farliga saker, men att sedan utnämna dem till de nya vampyrerna är kanske en aning överdrivet...
Detta påminner mig om en handskriven uppmaning på ett A4 som hängde på väggen vid en truckgång på jobbet för ett antal år sedan:
"OBS! Det kan finnas döda vinklar i ögonvrån! OBS!"
Varje gång jag såg lappen väcktes min muntration och min undran hur många panikslagna medmänniskor som rusat iväg till läkaren för att få sina döda vinklar bortskrapade ur ögonvrårna.
Minns också en artikel om en kollega i internblaskan. Hela artikeln hade översatts till engelska, och vid läsning fick jag en vag känsla av att någon haft bråttom. Ett underbart uttalande från kollegan; "I see myself as the spindle in the web."
Vafalls? Spolen i nätet? Tja, varför inte? :)

Inga kommentarer: