lördag, april 18, 2009

Att köpa mer än sälja, är det en fin affärsidé?

Jag ska inte lämna er helt i sticket, jag tänker ge er dagens Mondegreen, men i övrigt får ni ge er till tåls till imorgon. Jag är helt slut efter dagens loppis, som (hör och häpna) inte gjorde oss rika som troll. Monique har någonstans missförstått tanken med att sälja, eftersom hon redan innan loppisen öppnade hade handlat av andra försäljare för flera hundra på krita.

Jag blir trött. Visst, inga dåliga saker som inhandlats, men ändå!!

Ikväll vill barnen och Monique ha sin Alfahannes uppmärksamhet de timmar som är kvar på dygnet, på återseende!


Dagens Mondegreen:

Artist: The Beatles

Ursprunglig text: "Lady Madonna, children at your feet"

Mondegreen: "Knee-deep in doughnuts, children at your feet"

Det blir ju onekligen mycket mer trovärdigt att barnen skulle flockas kring en om man stod upp till knäna i munkar:)


För övrigt anser jag att det är otacksamt att laga mat för barn som varit på kalas.

Inga kommentarer: