torsdag, april 02, 2009

Oj vad det spände i min vältränade rumpa!

Nu är banne mig våren här! Det har jag förstått eftersom antalet flipflops och blottade tatueringar på stan ökar dramatiskt för varje dag som går. Tatueringarna blir allt fantasifullare i jakten på att vara unik, och piercingarna står inte långt efter heller.

Vad gäller tatueringar har jag väl någon gång funderat på att skaffa en, men nu känner jag mig mer unik som INTE har någon. Jo, förresten......jag vill gärna ha MADE IN SWEDEN som en stämpel på ena skinkan, men för att kunna visa upp den behöver jag ju klä mig något udda (string, eller tyska läderbrallor med öppen bak), och då har jag en bestämd känsla av att folk inte kommer titta så mycket på själva tatueringen trots allt. Men....jag gör ju en årlig cortisontatuering på nämnda bakdel hos Hälsan. Kanske ska vara nöjd med den.

Sist jag gjorde det fick jag dessutom beröm av sköterskan för min vältränade rumpa (hennes ord, inte mina) och hon knådade den ordentligt innan hon högg mig och sprutade in välsignelsen(oooh, vad det spände). Detta med rumpberömmet var jag så mallig för efteråt att jag inte kunde låta bli att skryta vitt och brett om mitt praktarsle som gjort så djupt intryck på all världens vårdpersonal (jag kanske överdrev en aning...) Monique tröttnade på mitt skrävel till slut och hotade med att låta mig sova i förrådet på en kartong om jag inte slutade tjata om den där jävla sköterskan.

Säg den glädje som varar för evigt.

Cortisonsprutan för mig osökt till nästa vårtecken: det har börjat killa i näsan, och mycket riktigt rapporterar Naturhysteriska Riksmuséet i Svd om att hasselhelvetet är i full blom, samt att björksatan inte är långt borta heller. Det är björken som startar hela eländessäsongen.

Björk....finns det något hemskare träd än det? Inte enligt mig.



Onödigheter i floran, kapitel 1, Förövare: Björkjäveln


Min allergi yttrar sig som nysningar. Nysningar som kan blåsa pälsen av katten. Monique (vars skämtsinne lutar åt det sadistiska) brukar räkna och ta tid när anfallen uppstår. Hon påstår att mitt rekord är 26 nysningar på 1 minut. Efter ett dylikt anfall är kroppen och hjärnan helt förbrukade för en lång stund framöver, och jag kan endast muttra i enstaviga termer medan någon förhoppningsvis barmhärtig själ leder mig i säng för en halvtimmes återhämtning. Monique påstår att min hjärnkapacitet ungefär är som vanligt....



Onödigheter i floran, kapitel 2, Offer: Allergiker.


Nyskraften har jag ärvt av farsgubben, vars nysningar var formfulländade konstverk som gav utslag på Richter-skalan. När jag tänker efter på saken var min far ett stort vandrande epicentrum hela han.

Men än är det inte dags att oroa sig för allergier.

Just nu njuter jag bara av alla andra tatueringar som kommer i dagen, eftersom det som sagt skvallrar om varmare tider :)


Dagens limerick:

Ett grönsaksbiträde från Salamis
begick sin karriärs mest fatala miss,
när han sa till en fröken;
-Om ni känner på löken
behöver ni inte betala, miss!


För övrigt anser jag att de godaste kakorna är de som barnen ännu inte hittat.

Inga kommentarer: