onsdag, april 01, 2009

April, april....men jag hade gärna trott på allt!

Första april och jag har inte blivit blåst en enda gång!!

Däremot har jag blivit erbjuden jobb som kolumnist i New York Times, jag har fått reda på att min bil kan tankas med Lidl's mellanmjölk och att huset där jag bor blivit sålt till Ernst Kirchsteiger (han ska göra en mysig vedbod av det).

Mannen.....myten.....fötterna


Fantastiskt, och allt detta på en och samma dag!! ;)

Min nya chef tillträdde sitt jobb idag, och jag kan tänka mig att han funderar på om det är på riktigt eller inte några dagar till. Vi också.

Tidningarna har excellerat i diverse skämt denna dag förstås. Barometern-OT fick till en fin angående den före detta Tysklandsfärjan som ligger i hamn, härbärgerande 750 arbetare som jobbar med renovering av kärnkraftverket (se tidigare inlägg) . Enligt ett EU-direktiv har man rätt att sälja alkohol på färjan till samma priser som när den går mellan Danmark och Tyskland.

Jag önskar att det vore sant ;)

Eller Västervikstidningen som rapporterar om en flytande skatt som driver in mot staden, det är bara att ta på sig badringen och ge sig ut och leta...

Även denna hade jag gärna trott på (anar ni ett visst alkoholintresse??).

Jaja, livet går vidare..


Dagens limerick:

Den blygaste bruden i Jena
vars tankar var ädla och rena
sa: Den kallas vulgär
som drar benen isär,
så jag särar nog bara det ena.


För övrigt anser jag att papiljotter har ett alldeles för fint namn.

Inga kommentarer: